Monday, 5 May 2014

Vot?!


Kad smo već kod Tita i pankera...  
Pankrti su tvrdili kako je Bog osmog dana stvoril rock. Mi ćemo se osmog dana po otkrovenju pozabaviti njegovim delom koji se tiče budućih projekata kojima će se zabavljati nova Vlada. Elemdaklem, da pogledamo šta (doslovce) piše na tu temu u tekstu ekspozea, koji je prosleđen medijima na obnarodovanje i narodu na veselje:


Efikasna realizacija prioritetnih investicionih i infrastrukturnih projekata
U oblasti saobraćaja, infrastrukturnih projekata i građevinarstva očekujem najveće pomake u narednom periodu. Naš najveći problem predstavlja naša finansijska nedisciplina, neodgovornost i neozbiljnost, te nije čudo što ljudi u Srbiji smatraju nemogućim poduhvatom izgradnju auto-puta ili više mostova i železničkih koloseka, bez obzira na ogroman novac koji smo u prethodnom periodu za te potrebe izdvajali. Suština našeg problema je što ne možemo više ništa da gradimo uzimajući kredite, a sve zbog visine javnog duga i katastrofalne neodgovornosti naših vlasti iz 2008. godine. Ono na čemu ćemu insistirati i tu očekujemo velike i dobre vesti jesu koncesionarski ugovori i uveravam građane da ćemo auto-put Beograd–Boljare završiti za četiri godine i time ostvariti višedecenijski san naših građana.

Tekući projekti u ovoj oblasti: 
  • Putna infrastruktura
Obilaznica oko Beograda
Beograd – Južni Jadran, E 763 (Beograd–Boljare 270 km) 
Most Zemun–Borča 
Žeželjev Most u Novom Sadu na Koridoru 10
Projekat rehabilitacije i bezbednosti na putevima 2014–2018.
Koridor 10, deonica Jug E-75, 74.2 km i deonica Istok E-85, 86.8 km
  • Železnička infrastruktura
Novi Sad – Subotica – granica Mađarske
Stara Pazova – Novi Sad
Remont šest deonica na Koridoru 10 (112 km)
Izgradnja drugog koloseka Beograd–Pančevo
Prokop (stanica Beograd Centar)
Modernizacija pruge Beograd–Vrvnica (pravac Bar)
Nabavka dizel motornih vozova

Modernizacija pruge Niš Dimitrovgrad
Obilaznica oko Niša
Deonica Niš–Brestovac
Izgradnja intermodalnog terminala u Batajnici
  • Novi projekti:
Izrada projektne dokumentacije za Fruškogorski koridor (Novi Sad – Ruma)
Izrada projektne dokumentacije za Moravski koridor (Pojate–Preljina)
Potpuni dovršetak izgradnje Koridora 10
Završetak izgradnje Koridora 11 na potezu od Beograda do Čačka
Završetak železničke stanice Prokop
Završetak punog profila auto-puta Obilaznice oko Beograda
Potpuna realizacija projekata rekonstrukcije železničkog koridora 10 iz ruskog kredita i početak građevinskih radova na izgradnji brze pruge od Beograda do Budimpešte (ali samo u slučaju da bude obezbeđeno koncesiono finansiranje)
  • Završetak prve faze realizacije projekta „Beograd na vodi“
Ova vlada će, takođe, pripremiti portfelj velikih infrastrukturnih projekata, koji će privući nove investitore po VOT (build-operate-transfer) modelu.
Ovi projekti će se priključiti već postojećem projektu „Beograd na vodi“, koji napreduje svakog dana, i koji predstavlja investiciju od 3 milijarde evra. Neki od VOT projekata biće urađeni kao deo nove regionalne saradnje sa zemljama iz okruženja. Očekujem da ovi projekti donesu dodatne stotine miliona evra investicija u našu zemlju, i pomognu stvaranju još radnih mesta i prihoda državi. Želim da investitori lete iznad Srbije i vide na stotine ogromnih dizalica kako rade. A to će biti znak da naša zemlja, konačnom ide napred.

iz ekspozea Aleksandra Vučića, 27.04.2014.

Po okončanju izlaganja koje je trajalo 3 sata 2 minuta i 23 sekunde, prisutnima je u holu Narodne skupštine upriličena pokazna soba u kojoj je novoizabrani premijer upriličio poster-prezentaciju nekoliko projekata spomenutih u ekspozeu: beogradska obilaznica, most Zemun-Borča, novi Žeželjev most, rekonstruisane pruge Srbije, železnička stanica Prokop, novi dizel motorni vozovi, koridor 10, AirSerbia, gasovod Južni tok, auto-put do Crne Gore, intermodalni terminal sa logističkim centrom, i konačno, nezaobilazni Beograd na vodi.


Na kraju, kao posebnu poslasticu, vrli Novi Vođa je iz ptičje perspektive predstavio monumentalni arhitektonsko-tehnološki projekat od enormnog lokalnog značaja za buduću vlast u Negotinu - nova zelena pijaca. Njegovim konačnim završetkom o roku, tj. do 30. maja, otvaraju se neslućene mogućnosti upošljavanja Negotinaca na tom privredno-kulturološko-arheološko-političkom lokalitetu, kao i razvoj lokalnog realnog sektora koji će u narednim decenijama sukcesivno pregalački raditi na proizvodnji novih pijačnih tezgi sve dok se ne zamene stare, potražnja za štampanim betonom biće konstantna (što se da videti kako iz projekta tako i iz izvedbe istog), biće tu mesta za lečenje građana ubivenih promajom in situ, te pokojeg poljoprivrednog proizvođača - ukoliko preživi sve blagodeti opštinskog investicionog agrobudžeta.


Naravno, ovisno o lokalnoj koaliciji koju će naprednjaci formirati (da li?) prekosutra na konstitutivnoj sednici negotinskog agroparlamenta, znaćemo i ko će preseći crvenu vrpcu prilikom otvaranja nove zelene pijace. Da li će to biti Premijer lično? Ili možda politički kapo ekipe u kojoj je i pijačni dunđer Tončev? Ili možda poznata nam agrodžiberalka u tranziciji bega od brašna?
To što pregovori o koaliciji teku tako kako teku, nema veze s tim da završetak nove zelene pijace 30. maja ove godine spada u domen standardne palanačke grandomanije i alavosti za života, i da nema nikakve veze sa realnošću.
Videćemo već, nema šanse da im pobegnemo ni gore ni dole.

(...)

OK, reći ćete "čemu opet ovakva jalova blogozajebancija?", i nećete pogrešiti - zaista se radi o zajebanciji.
Dobro pogledajte, na zvaničnim snimku iz Skupštine, šta je sve od napisanog na temu budućih infrastrukturnih projekata Vučić zaista izgovorio (tajming tog dela ekspozea je 1:39:43-1:48:32 na snimku, u steno beleškama sednice na str.29-31), a šta je dodao iako nije bilo napisano u originalnom dokumentu. Vučić i sam, na 2:40:49 (steno beleške, str.46) kaže: "Samo želim onima, ako je neko dobio ekspoze, a koji ima mnogo stranica, primetićete da sam ja u čitanju preskočio određene delove, pa vam se izvinjavam."
Dakle, tekst je zvaničan i to je ono što je bilo bitno utvrditi.
U tom tekstu Premijer govori o infrastrukturnim projektima ulaganja u Srbiju, spominje kraj istorije stranih kredita, umesto njih koncesije i VOT.
U tekstu ekspozea ovaj poslednji "pojam" spominje se dva puta.
VOT - šta bi pa to moglo biti?
Sigurno nije u pitanju BOT, tj. skraćenica jednog od modela javno-privatnog strateškog partnerstva - build-operate-transfer (izgradi-koristi-predaj), pored koncesija i DBO (design-build-operate), te njihovih međusobnih podmodaliteta učešća u projektima. To zna svaki student ekonomije ili mendžmenta, na privatnom ili državnom fakultetu - svejedno, kao što zna i da bi takva omaška, pa još ponovljena dva puta, svakom profesoru bila dovoljan pokazatelj neznanja (a ne lapsusa) na ispitu iz projektnog menadžmenta. Kolega - vidimo se drugi put. Odvaliti tako nešto pred silnim stranim investitorima... ehm, biće oni dovoljno vaspitani i pristojni pred onima koje tek treba da jašu - da se ne pokidaju od smeha.
Tako je to, kada pametujete ćirilicom, a pišete latinicom (kao što je to bio slučaj sa originalnim tekstom ekspozea, na str.30). Naravno da je krivo to drugo, pismo prevrtljivih latina - jebo ga ko ga izmisli pre kirilice srBske. To zlo ukinuti odmah, reformom Obrazovanja! Nećete vi više meni podmetati latinično BOT kao ćirilično BOT, jasno?!
Jasno.


Sve te silne akcije zamene će naravno koštati, ali zamislite tek samo uštedu na jednom slovu manje, koje se više neće uludo koristiti. Naravno, i Lazina osnovna diploma biće preimenovana u VK.
Kako je ova greška promakla Megatrend profesorici drZmihajlović, donji Ukorički i US-import BK geniju Lazaru Krstiću - ostaće tajna. Jer, čak i da su uočili grešku u Gazdinom tekstu, deder da vidimo ko je to od njih smeo da mu na nju ukaže pa ostane tu gde jeste?! Hajte, molim vas, pa gde to ima.
Stvar je jasna: VOT ima biti ispravna skraćenica za BOT (latinično) i svaka dalja diskusija se prekida na ovom mestu. Latinično slovo B se ukida i ima se listom zameniti latiničnim slovom V (dok ne ukinemo samu latinicu). Zato ćemo, od sad pa nadalje i ubuduće, imati projekte: Veograd na vodi, most Zemun-Vorča, Vrze pruge Srvije, pruge Veograd-Novi Sad i Veograd-Zrenjanin, ovilaznice oko Veograda i Niša, kompanija AirServia, Prokop stanica Veograd Centar, GSV javni prevoz i Vus-plus naplata, modernizacija pruge Veograd-Var, koncesije na prugu Veograd-Vudimpešta... i naravno, vuild-operate-transfer saradnja.
Očigledno da im prijaju ovakvi projekti i projektanti, poput onih za Beograd na vodi kod kojih je Sunce na pravcu sever-severoistok. Odatle će ga se siti nagrejati, garant.
Da se više ne zajebavamo oko toga je li ova vlast ozbiljna.

Domaći mediji su, naravno, posebna i standardna priča. I pored svega gore rečenog, prosto je nemoguće da se VOT-greška listom javlja u svim medijima koji su objavili dostavljeni tekst Vučićevog ekspozea. Resavska prepisivačka škola radi punom parom, baš kao i autocenzura glede ispravljanja očiglednih grešaka, što samo pokazuje katastrofalan neprofesionalizam medija i njihovih lektora i urednika, koji bez ikakve kontrole reemituju dostavljena dokumenta iz stranaka. Prosto je neverovatno da nije reagovao niko od urednika ili stručnih saradnika ekonomskih rubrika po domaćim medijskim kućama, naročito onim koje konzumentima podvaljuju auru ozbiljnosti: B92, Tanjug, Blic, Akter, Vreme. Novosadski Dnevnik ide korak dalje: ne samo da čitaocima uvaljuje ćirilično "votovanje" ("по ВОТ буилд-операте-трансфер моделу"... ovo je definitivno konverziono dno dna) dostojno najsvetlije tradicije negotinskog opštinskog sajta ("Мицрософт Интернет Ехплорер", "Мозилла Фирефох i slično), već mandataru Vlade stavlja u usta napisano-dostavljenu rečenicu koju uopšte nije izgovorio (onu o investitorima, avionima i dizalicama) tokom svog izlaganja.
Definitivno, oni uopšte nisu ni slušali šta je Aleksandar Vučić u ekspozeu svog budućeg premijerovanja zaista izgovorio u Skupštini. Valjda je svima jasno da copy/paste novinarstvo i sloboda medija ne stanuju u istom svemiru.


Sav ustreptao od uzbuđenja, naš premijerni siromaško je dizel motorne vozove nazvao "dizel motornim vozilima" (tajmer 1:44:22, steno beleške str.30). Oprostićemo mu ovaj lapsus lingua, neka ide tremi na dušu, za razliku od evidentnog nepoznavanja pojmova kojima bi da se gađa.
Kao i obično.

***
Kada već spomenuše investitore koji avionima lete iznad Srbije, koji, kad vide stotine velikih dizalica, odmah bljuju kintu i ne pitaju, bacaju umesto letaka i Trumanovih jaja desetine hiljada milijardi dolara na balkanske perpetuum mobile... 
Podseti me to na jedan vic, star tačno 15 godina:


Lete tako neki od tih investitora u proleće 1999. godine iznad IHP Prahovo kraj Negotina, pa kad videše mrtve i zarđale velike dizalice u luci, i na šta liči hemijska industrija na obali Dunava, javiše u Vrhovnu Komandu Investitora: 
"Nema ovde posla za nas, neko je već bombardovao. Vraćamo se u bazu. Over and out."
Bombardovanje sa zemlje su već obavili domaći investitori; neki od njih sede i danas u Vladi.
 
Višečasovni ekspoze, koji na momente neodoljivo podseća na spisak želja ostavljenih Deda Mrazu, u probušenoj čarapi kraj kamina, zapravo je samo produžena ekspozicija jednog te istog kadra koji gledamo, slušamo i preživljavamo sa svakom "novom" vladom u poslednjih 25 godina.
 
Over and out, vaisitinu.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...