Sunday 18 November 2018

O padu


"Ne, u ovom trenutku nemamo ni pravo ni novac da kupujemo novi državni avion, a ako hoćete i ne dam pare. Država će o tome moći da razmišlja kad budu povećane plate u javnom sektoru i penzije, takav avion bi koštao oko milijardu dinara. Mi tu milijardu dinara nemamo, ako avion radi, radi, ako ne radi, naći ćemo neki drugi način da putujemo. Prioritet države je da ojača vojsku, kako bi se piloti, koji treba da štite građane, osećali bezbedno i da je to važnije od toga kako će državni vrh putovati. Suočavamo se sa tim da šta god uradite, nije dobro. Da kupimo novi avion, zar ne biste rekli - kupujete avion za vas dok narodu smanjujete plate."


Ovako je govorio Aleksandar Vučić, tada premijer, 18. aprila 2015. o mogućoj kupovini novog aviona za potrebe državnog vrha, nakon kvara na avionu Falcon 50 kojim je, tada predsednik, Tomislav Nikolić putovao u posetu Vatikanu. Zbog kvara na tom istom avionu, Ivica Dačić je dva puta morao da odlaže svoje letove - 2012. na Kipar, tada premijer, i 2018. za Beč, sada ministar inostranih poslova. Takođe, i sam Vučić se zbog kvara na tom avionu 2012. iz posete Arapskim Emiratima, tada PPV, vratio avionom svog brata & prijatelja šeika Bin Zajeda. Probleme su imali i Mirko Cvetković (2010 i 2012), tada premijer, i Vuk Jeremić (2011), tada ministar inostranih poslova. Tim avionom su se vozikali i, tada predsednici, Dobrica Ćosić i Slobodan Milošević, ali podataka o problemima nema.

Pre neki dan je Vuk Jeremić, sada opozicionar, na tviteru objavio sledeće:
"Istina je da je avion sredinom 2018. kupila BIA kako bi se izbegao tender za nabavku. Taj avion koristi gotovo isključivo Vučić, a umesto pilota i kabinskog osoblja avio-službe Vlade Srbije leti posada kompanije Air-Pink. Pitam se šta je to bilo potrebno da se sakrije od javnosti, pa je nabavka ovog aviona (Embraer 135BJ Legacy 600 serijski broj 14501006) postala poverljiva nabavka za potrebe BIA bez tendera? Koliko je taj avion koštao poreske obveznike, preko kog posrednika je išla ta transakcija, kolika je bila posrednička provizija, zašto privatna posada leti na avionu u vlasništvu BIA, i kuda to leti Aleksandar Vučić da niko ne sme da sazna, pa ni avio-služba Vlade Srbije?"

Suzana Vasiljević, sada savetnica za medije predsednika Aleksandra Vučića, ne želi da komentariše Jeremićevo pisanje po društvenim mrežama, ali kaže:
"Vlada Srbije je vlasnik aviona, i kao takav na raspolaganju je ministrima i predsedniku države, kada dobije odobrenje Vlade, to jest kada avion nije zauzet."

BIA se ne oglašava... a i zašto bi?
Cijena je 25 miliona dolara, prava sitnica.

Deder da se podsetimo i ove priče:
Nikola Gruevski, tada premijer Makedonije, 2012. je za 600 hiljada evra kupio blindirani Mercedes S600. Nakon istrage pokrenute pet godina kasnije, ispostavilo se da je prilikom kupovine tog automobila sve vrcalo od nezakonitosti, zbog čega je, sada izbeglica u Mađarskoj, građanin u begu N.Gruevski 2018. osuđen na dve godine robije. Iz Makedonije je u Mađarsku pobegao preko Albanije, Crne Gore i Srbije.
Hm, avion Embraer Legacy 600 i auto Mercedes S600...
Sve brat do brata.


Ako smo pali,
bili smo padu skloni.
Ovde je noć što se životu opire.
- Branko Miljković, član Društva mrtvih pesnika

Sa veće visine se jače tresne, zar ne?

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...