Friday, 8 August 2014

Čekajući Beka (zvanog Želja)


Ključne reči iz nemačkog jezika:
zug (cug) - voz
zugsführer (cugsfirer) - mašinovođa
eisenbahn (ajzenban) - železnica, put od gvožđa/železa

Četvrtak 7. avgust 2014. godine

Tanjug 14:50
Odbor direktora "Železnica Srbije a.d." imenovao je na današnjoj sednici za generalnog direktora tog preduzeća Svetozara Ćapina, dosadašnjeg izvršnog direktora. Istovremeno je doneta odluka da Đapin bude imenovan za predsednika Obora direktora, navodi se u saopštenju "Železnica".
Odluka o imenovanju generalnog direktora doneta je u skladu sa Statutom "Železnica Srbije a.d.", do konačne odluke Vlade Srbije. Na istoj sednici, Odbor je za izvršnog direktora kooptirao Momčila Tunića, diplomiranog saobraćajnog inženjera iz srpskih železnica. Odluke su donete u skladu sa Statutom Društva i na osnovu preporuke resornog Ministarstva, navodi se u saopštenju.

Obor direktora...

Tanjug 15:34
Srpski biznismen Milan Beko zakazao je za sutra konferenciju za novinare na kojoj će, kako kaže, pokašati da zatvori temu o izboru direktora JP Železnice Srbije.
"Želim da odgovorim na brojne kontroverze koje su ovim povodom otvorene: da li mi imenovanjem u Železnici premijer Vučić prijateljski pomaže da popravim svoj javni ugled ili sam ucenjen pa moram... da li je Železnica dogovorena, sa kim i kada ili je to propalo...?", navodi se u pozivu za konferenciju na temu "Izbor za direktora JP Železnice Srbije i ostale povezane teme".
Ranije danas Odbor direktora Železnica Srbije a.d imenovao je na današnoj sednici za generalnog direktora tog preduzeća Svetozara Ćapina, dosadašnjeg izvršnog direktora.
Istovremeno je doneta odluka da Ćapin bude imenovan za predsednika Obora direktora, saopštile su Želenice Srbije.

... oj, Resavo

Inače, Beko je proteklih nedelja pominjan kao budući prvi čovek Železnica Srbije, a nakon što je premijer Aleksandar Vučić izjavio da je nekolicini članova kluba Privrednik ponudio da vode neka od javnih preduzeća koja su u ogromnim gubicima.
Beko je tada potvrdio Blicu da je nije mogao da odbije ponudu premijera da preuzme Železnice, a i izvestan broj biznismena je potvrdio je za medije da je spreman da prihvati takav angažman.

Bekole

Tanjug 17:23
Na preporuku Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, odbor direktora Železnica Srbije stavio je danas van snage svoju odluku o imenovanju Svetozara Ćapina za generalnog direktora tog javnog preduzeća.
"Na preporuku resornog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dva izvršna direktora će biti potpisnici do imenovanja novog direktora, kojeg će Skupštini Železnica Srbije predložiti Vlada Republike Srbije", navodi se u saopštenju tog preduzeća.
Železnice su nekoliko sati ranije saopstile da su izabrale Ćapina za generalnog direktora i da je odluka o njegovom imenovanju doneta u skladu sa Statutom Železnica Srbije a.d, do konačne odluke Vlade Srbije, a na preporuku resornog ministarstva.
Na istoj sednici, Odbor je za izvršnog direktora kooptirao Momčila Tunića, diplomiranog saobraćajnog inženjera iz srpskih železnica.

duribaba

Petak 8. avgust 2014. godine

Politika
Svetozar Ćapin, izvršni direktor "Železnica Srbije" juče je imenovan za predsednika Odbora direktora i generalnog direktora tog preduzeća, ali je posle nekoliko sati smenjen, odnosno povučena je odluka Odbora direktora o njegovom postavljenju. On će ostati izvršni direktor i zajedno sa sadašnjim izvršnim direktorom Predragom Jankovićem, vodiće preduzeće do imenovanja novog generalnog direktora, prema preporuci resornog Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Inače generalnog direktora bira Odbor direktora. U tom odboru sede tri izvršna direktora. Trenutno su to Svetozar Ćapin i Predrag Janković, a Momčilo Tunić, koji je juče najpre postavljen kao zamena Dragoljubu Simonoviću, posle intervencije ministarke Mihailović, njegovo imenovanje je povučeno. Prema statutu preduzeća tri izvršna direktora na preporuku vlade odlučuju ko će od njih sesti u fotelju generalnog direktora. Njih, takođe na predlog vlade imenuje Skupština preduzeća na čijem čelu se nalazi Zoran Anđelković, iz SPS-a.
"Železnice" su najpre saopštile da je odluka o imenovanju Ćapina doneta u skladu sa Statutom "Železnica Srbije a.d.", do konačne odluke Vlade Srbije, a na preporuku resornog ministarstva.


Trenutno, Srbija i njene železnice čekaju na Beka, potencijalnog Obercugsfirera, da se oglasi.
Da bekne.

***
Gde se dede čuvena radikalska odbojnost prema železnici (ona, od pre tačno 130 godina), silna kuknjava gvozdenih magaraca kako im gvozdeni konj plaši stoku pa krave ne daju mleko (za aflatoksin tada nisu znali)?
Još 2001. godine bilo je pokušaja prvog javno-privatnog partnerstva u ŽS, uključivanjem privatnih lokomotiva u eksploataciju. Nije im padalo na pamet da probaju japansku varijantu (naravno, to je ionako "neuporedivo") gde država ne da svojinu nad infrastrukturom (pruge, zemljište, elektroinstalacije, komunikacija, signalizacija, obezbeđenje, stanice i drugi objekti) već privatizuje linije, rad dopušta privatnim kompozicijama samo ako ispunjavaju visoke standarde kvaliteta (nešto češće u teretnom, u odnosu na putnički saobraćaj). Naravno, pošto je to ionako "neuporedivo", zato ćemo sada pokloniti to JP na upravljanje bitangama koje se od dosadašnjih stranačkih razlikuju po tome što umesto partijskih knjižica kod kuće imaju izložbu skalpova firmi koje su unakazili pod zaštitom države. I partije, da ne zaboravim.


Od oborknezova, cugsfirera... do oborsfirera. Ovo je neosrBska kovanica koja najbolje opisuje stvarnost ovdašnju. Svo to silno cimanje kao na lastišu, idimi-dođimi, jo-jo, oćekakinećekaki oko izbora direktora i drugih funkcionera u "Železnicama Srbije" a.d. (kako se ispravno piše), jasno govori da u Zerbišeajzenbanakciengezelšaft lokomotive uopšte nisu potrebne, možda čak ni vagoni. Njima trebaju samo manevarke, da se do mila igraju i vozaju napred-nazad i u krug, narodu prodaju paru i maglu, smrad sumpora i sopstvenu ću-ću politiku.
Pogledajte samo linkove koje Gugl izbacuje kada otkucate "Obor direktora ŽS": da li postoji domaći medij koji se potrudio da ispravi Tanjugovu inicijalnu grešku i doda to prokleto jedno slovo koje toliko jasno razotkriva suštinu magaraca koji nas beskonačno vozaju u krug. Dobar deo tih linkova je mrtav, jednostavno su brisali vest umesto da je isprave. Podrazumeva se da to nije zbog obora ili odbora, već zbog onog vremenskog pomeraja od dva sata - između imenovanja i smene Ćapina. Ćapnuše ga, ladno.

Da ne zaboravim još nešto - ono Bekovo "sutra" je danas.


Što reče Bora Koštunjara:
Hej šinoma, stipu rupa čeja.




appendix 12:05


Blic
"Uslovi Vučića su bili da ti bude pun angažman, dakle sedenje u preduzeću puno radno vreme, a ne neka savetodavna uloga. Što se tiče mog rada i plate, u jednom periodu ću raditi pro bono*. Posle ćemo napraviti presek i videti da li treba neko drugi da dođe" - rekao je Beko na konferenciji za štampu, koju je sazvao povodom spekulacija da će on biti novi direktor Železnica Srbije.


* Kada je Veran Matić izbacio "Retrovizor" iz programske šeme b92, izjavio je da će Ljubomir Živkov na toj televiziji raditi "pro bono, dok se ne prevaziđe ekonomska kriza". Dakle, za džabe ili džaba - videćemo. Na ono "sedenje" svaki komentar biće besmislen.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...