Thursday 4 July 2019

Metamorfoze


Jednog jutra, probudivši se, nesrećni Gregor Samsa otkriva da se pretvorio u ogromnog insekta.
- Franc Kafka, "Metamorfoza" (1915)


Srbija je uplatila dva miliona dolara Fondaciji Klinton za susret Obame i Vučića. Na konstataciju novinara RTS-a i magazina "Oko" Gorislava Papića da u trenutku kada Klintonovi gube podršku u svojoj zemlji, Vučić njima pruža podršku, premijer Srbije odgovara da je to uradio "zato što je pametan".
- Intermagazin, 11.11.2016.

Neki potezi Donalda Trampa su od značaja, poput toga što je prvi telefonski razgovor posle izbora za predsednika SAD pozvao Marin le Pen. Time je Tramp otvorio neku vrstu novih procesa, on menja stvari i uliva nadu drugom delu sveta da je moguće da stvari budu drugačije. U tome je učestovao i Putin i Kina, koja menja balans moći. Nisam javno podržao Hilari Klinton, to što sam bio na tribini ne znači da sam je podržao. Postoji velika nervoza kod mojih političkih protivnika koji ne mogu da se dokažu svojim idejama, a na moju žalost, Šešelj pokazuje manje nervoze od njih.
- B92, 20.11.2016.

Srbija je jedna od retkih zemalja čiji je narod ozbiljno podržavao izbor predsednika Trampa. Pozvao sam Trampa da dođe u Srbiju i on je nezvanično prihvatio tu ideju. Ne znam kada će i da li će uopšte doći do te posete, ne mogu da govorim o detaljima eventualne posete Trampa Beogradu, ali mislim da je realno da predsednik SAD Donald Tramp poseti Srbiju tokom 2018. godine. Inače, moj američki kolega Donald Tramp me je pitao da li sam igrao košarku i da li se danas bavim košarkom, jer mu ličim na nekog košarkaša, a ja sam mu na to odgovorio da sam nekada bezuspešno pokušavao i da sam nizak i fizički slab za sve one koji se danas time bave. Četiri puta smo se rukovali.
- Pink, 20.09.2017.

Potvrđujem, u dva navrata sam razgovarao sa Trampom. Rekao je da su Srbi veliki narod i da ja predstavljam veliki narod. Ovo je rekao pred 25 ljudi. Ponosan sam jer je on, pored Putina, ovde u Parizu najveća zvezda.
- Blic, 11.11.2018.

Ekselencijo, poštovani predsedniče,
Vašim ljubaznim pismom od 14. decembra još jednom ste istakli spremnost Sjedinjenih Američkih Država da pomognu u dijalogu Beograda i Prištine, kako bi se našlo rešenje za vekovni problem Kosova i Metohije. Verujte, poštovani predsedniče, da nikom nije više stalo do rešenja do mojoj zemlji, jer je problem Kosova i Metohije teško breme, pre svega, za Srbiju i srpski narod. Međutim, Srbija ne može da reši taj težak problem sama. Želim ovim pismom da još jednom istaknem i svoju čvrstu opredeljenost da zajedničkim snagama obogaćujemo odnose naših dveju zemalja. Podsećajući se našeg istorijskog savezništva kroz taj svetli primer zajedničke prošlosti, želim da Vam još jednom uputim poziv da posetite Srbiju kao prvi američki predsednik posle, bezmalo, četrdeset godina. Uz srdačne pozdrave, primite, ekselencijo, najbolje želje za dalji napredak Vaše zemlje i blagostanje američkih građana, kao i izraze mog dubokog uvažavanja.
- Alo!, 31.01.2019.

Predsedniče Tramp,
šaljem Vam najbolje rođendanske želje za dobro zdravlje i ličnu sreću, kao i mnogo uspeha na odgovornoj dužnosti. Dozvolite da Vam i ovom prilikom uputim poziv da posetite Srbiju, jer nijedan predsednik SAD nije to učinio skoro četiri decenije. Podsetio bih Vas i da, kao i svi građani Srbije, znam da SAD imaju poseban odnos prema Kosovu i Metohiji, smatrajući ga za nezavisnu državu, koju su uvek podržavali i pomagali, posebno kroz delovanje administracije bivšeg predsednika Vilijama Džefersona Klintona. Prateći Vaš energičan rad, poštujući hrabrost ideja i otvorenost za različit, ponekad i neočekivan pristup u rešavanju problema, uveren sam da biste Vi vodili drugačiju politiku po tom pitanju.
- Blic, 14.06.2019.

Čestitam Vam Dan nezavisnosti Sjedinjenih Američkih Država uz želje za dalji napredak zemlje i blagostanje svih njenih građana. Podsetiću Vas na svetle primere našeg savezništva u velikim istorijskim trenucima: u smiraj Prvog svetskog rata, američki predsednik Vudro Vilson je rekao da su načela za koja se Srbija viteški borila i zbog kojih je propatila u tom ratu, identična onima za koja se zalažu SAD. Uz nadu da ćete nas uskoro posetiti, kao i srdačne pozdrave, primite, ekselencijo, izraze mog dubokog uvažavanja.
- N1, 04.07.2019.

***
Zanimljivi primeri fasadne dihotomije jednog insektoida - za domaće prilike si uholaža, za svetske dupelaža.
Zapravo, radi se samo o jednom velikom kotrljanu - i ništa više.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...