Monday 12 October 2020

Lažov & Paralažov


Najviše se laže pre izbora, tokom rata i posle lova.
- nemacka narodna poslovica

Dakle, Srbija je u konstantnom predizbornom, ratnom i postlovnom stanju.
Il' tako, il' nikako.


Ekipa sa portala Istinomer je tokom 2018. godine sprovela istraživanje o tome koliko su neistine prisutne u našem javnom prostoru, verovatno ponukana sličnim istraživanjem na globalnom nivou koje je pokazalo da je izraz "fake news" 2017. bio izabran za tzv. reč godine.
Šta je Istinomer otkrio?
Od 33 Vučićeve izjave (u kategoriji "istinitost") samo su 9 bile istinite, dok je u istom periodu ispunjeno samo jedno obećanje u odnosu na 5 neispunjenih. Istinomer zaključuje da je tokom 2018. godine 90% Vučićevih izjava bilo neistinito.
Konačno, glasovima posetilaca tog portala, za laž godine proglašena je sledeća Vučićeva izjava:
- Ja ne lažem, niti sam ikada išta slagao u svojoj političkoj karijeri.

A onda je došla ukleta 2020. godina, koju je Vučić na TV Prva započeo bašbaš radno:
Vučić nikoga nije lagao, nije lažov. Ja nikada ne lažem! Ne, ja sam za sve odgovoran. Znam sve bolje od drugih. Tvrdnje da se Srbija konstantno meša u unutrašnje stvari Crne Gore su notorna neistina. Nikada se Srbija nije mešala u pitanje izbora u Crnoj Gori. Po pitanju Kosova, nikada nisam prihvatao ultimatume i uvek sam se trudio da pronađem najbolja rešenja za srpski narod. Tajkunska banda Đilas, Šolak i Mišković da se vrati na vlast - oni bi uništili Srbiju. Dragan Đilas nije odgovarao zato što su postavili sudije. Kog sam to ja sudiju postavio? Nemam nikakvu dilemu kada to kažem, znam da govorim istinu i činjenice. Pa, jeste li vi normalni? Ja ne prihvatam ultimatume, ali da moram da vodi odgovornu politiku. Ipak, to ne znači da ću bilo šta da prihvatim što smatram da je štetno. Uvek mogu da kažem evo, izvolite, više nisam predsednik, može da bude bilo ko drugi. Podsećam vas u tom kontekstu da će predsednički izbori biti 2022. godine, ali da mogu da budu održani i godinu dana ranije, odnosno 2021. Svejedno je da li će biti 2021. ili 2022. Samo u tom slučaju svakako u tome ne bih učestovao.

Posle je došla Korona, i sve je otišlo u legendu.
Jer, zna se: ko voli da laže, voli i da krade.
A Vučići Uveoci u jurišu lažu i kradu gore od Švaba u povlačenju.
Baš kao u novokomponovanoj narodnoj poslovici.
Ovdašnjoj.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...