Friday 24 August 2012

U zmajevom gnezdu


Dobro je, kiša pade i ugasi oganj pakleni koji prećaše monasterima i alkovama Hilandarskijem. Ajd' sad to isto, al' vo Valjevo.
Vladika onudašnji, shvativši svu težinu molebana spasonosnog po sveto tlo, poteče prvi da primeni spasonosnu nebeskomelioracionu formulu po žito, kuruze i krompir naš nasušni da silan narod od gladi ne rikne nasred posta Gospoinskog. I tako, saborno, On prozva vjerujušče da se za početak okupe oko svetoga stuba (ne stolice) raspeća i zapoju jedan vaskoliki OMMMM kirilični u slavu Boga Kiše Života. Ali, ne Peruna niti supruge mu Dodole, to nikako.


I sabraše se u gnezdu Sv. Zmajoubice nadležni referenti, da se onako hramski obrate Višoj instanci da podari Kišu sa Neba a takođe da obveznicima SPC poreskog sistema pojasne tko krivicu snosi za nedostatak atmosferskijeh padavina - tj. kujbre to klipove u paoke Ilijinih kola podmeće da rosicu na stado ne ispusti.
Odskora konačno oslobođeni mediji, listom izveštavaše: Radio021, Press, B92, valjevski ugradu.info itditsl.
Dakle, ko su bre te nesreće koje sreću stadu kvare?!


Naši Mantijaši u prvom naletu uspevaju da dobrano posijeku to zmajsko i zmijsko leglo grijeha, nanevši mu početne rane radosnice, iz kojih pokulja sav smrad paklenijeh ideja i sumpora sumnje!
Naravno, radi se o onoj bandi đaurskoj koja stalno nešto remeti, proziva i poziva, čak zaradu i konkurenciji našoj iz buđelara izbiva nekakvim teorijama satanističke "nauke", pljupljuplju "evolucije" (aha, zna se da ta reč u korenu svome ima zlo - "evil"), podsmeva se vjeri našoj da vjernici nama vjeruju kako mi vjerujemo u njihovu vjeru i vjernost. Da, to su te bitange svegrešne, takosamozvani Ateisti Srbije koji stalno nešto olajavaju i prozivaju naš SIZ, isto ko onomad Velja Ilića onaj Čović kod Bećkovićke!


Po tom pitanju Zmaj uzvrati beskompromisnom baražnom upotrebom kata zasnovanih na naučnim činjenicama. Prvo on polupa sva ta silna ogledala, slike (icon = slika, lik) iza kojih se duhovi duhovnika skrivaše i rane bolne zadavaše, te posvuda prosu srču tog srBskog pokreta obmana. Potom levicom blokira mučki pokušaj podlog napada odozdo i konačno zadaje desnicom odlučni udarac u psihomotorni centar svih tih napada besmisla. 
Upotrebom jedne posebne kate, tzv. meteorološi geri, Zmajček uspeva da raskrinka svu pokvarenost molebansko-talibanskog pozivara:


Vremenska prognoza za Valjevo u Nedelju, ovu u kojoj je zakazano i umoljavanje dažda nebeskoga, veli da će biti kiše - i sa i bez deklemovanja probranih evangelija. Duhovnik-pozivar lepo je pročitao predviđanja RHMZ za narednih nekoliko dana i procenio da bi bilo poslovno isplativo pozvati ovčice na molitvu u Sedmi dan, predviđen za odmor. Ispašće tako dupla korist: prvo, dokazuje direktnu vezu sa nadležnima gore koji ga evidentno uvažavaju, što će on naravno iskoristiti da proširi tržište; drugo, baš zgodno pada to padanje kiše u Nedelju na Ponedeljak, jer se prvoga dana naredne sedmice Gospojinski post odrađuje na vodi. Mašala, dvije muhe Belzebubove odjedared! 
Amin.


Svako iole razuman u tom trenutku odustao bi od daljeg kačenja sa Zmajem, ali ne, ne lezi vraže, razum ovde ne stanuje u mantijama. Hiljadu mi nafora, osećam to već sada - još ćemo se ćerati!


OK, na stranu ta ateistička sklonost ka prozivanju popova glede marketinškog pristupa proširenju sopstvenog tržišta i povećanju broja konzumenata tamjana i bevande... ali, da li je zaista moguće unjkanjem i mantranjem u bradu i maramu u tami disko kluba "Zmajevo Gnezdo" prizvati kišu koja bi konačno natopila sušne oranice i makar malo rashladila usijane tintare svesrBske? A i šire.
Odgovor na to pitanje ne znam, ali pored crkvenjačke postoji još nekoliko opcija istog:
varijanta #1 - Balkanska


Balkanski prehrišćanski običaji kažu da umoljavanje božanstava pomaže: dodola, paparuda (perperuna), caloian - kod makedonaca, srba, bugara, rumuna - svi ovi rituali služe za dozivanje kiše, tj. da se umilostivi drevna boginja kiše Dodola, žena Peruna, boga groma. Dakle, opet se sve vrti oko Svetog Ilije, prozborio bi naš popa sa početka priče.
Dodole su po pravilu mlade devojke. Tokom rituala, preko garderobe kače zeleno lišće i grančice čime simbolišu Dodolinu odeždu, ali i zelenilo koje buja kada pada kiša. Inače, po staroslovenskom verovanju, kiša pada kada boginja Dodola muze svoje nebeske krave, od mleka nastaju oblaci iz kojih pada kiša na zemlju.
Harar kišni ples u Etiopiji dosta podseća na naše dodole.


- Makedonski moleban glasi:
Dodolica boga moli,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.
Da zarosi sitna rosa, da potopi celo polje,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.
Celo polje i našeto,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.
Da se rodi berikjeti, berikjeti po poljeto,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.
Od dva klasa šinik žito, od dva grozda vedro vino,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.
Dodolica boga moli, boga moli preko polje,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.
Dodolica bliznakulja, bliznakulja sirotica,
Oj dodole, mili bože, daj bože daj, sitna rosa.

- Srpski bi bio: 
Mi idemo preko polja, oj dodo oj dodole
A oblaci preko neba, oj dodo, oj dodole
Da udari rosna kiša, oj dodo, oj dodole
Da orosi naša polja, oj dodo, oj dodole
I pšenicu u zimnicu, oj dodo, oj dodole
I dva pera kukuruza, oj dodo, oj dodole
Oblaci nas prestigoše, oj dodo, oj dodole
Žito, vino orosiše, oj dodo, oj dodole
Napomena #1:
Ne znam koje bi jevanđeljske stihove gosn vladika izabrao (samo da nisu oni kafedžijski "vodu u vino"), bilo bi interesantno uporediti ih sa ovima.

varijanta #2 - Severnoamerička


Zgodno, u kišnim pesmama naših krajeva spominje se i kukuruz, biljka u Evropu doneta iz Amerike. Kada se pogledaju običaji indijanaca vezanih za prizivanje kiše, uočava se interesantna sličnost sa balkanskom varijantom u određenim elementima poput kola ili kružnog kretanja (mada kišni ples nije sasvim cikličan već više cik-cak), podvriskivanja i mantričkog ritma.


Prilikom kišnog plesa (rain dance), indijanci obavezno nose perje (simbol vetra) i ogrlice od tirkiza ili neki odevni predmet plave boje (simbol vode, kiše). Ples izvode i muškarci i žene, čime se naglašava njegova važnost za sve pripadnike zajednice. Kišni ples se izvodi za prizivanje kiše (kružno, u smeru kazaljki na satu) ali i za njen prestanak (isti ritual osim što je kretanje u suprotnom smeru).

Arhivrač valjevski ne nosi ništa plavo od garderobe niti se nedajbože pederljivo kiti perjem. Zlato burazeru, od glave do pete i tačka. Iako je srebroljublje navedeno kao smrtni greh nisam sasvim ubeđen u bogougodnost zlatnih kruna, krstova i putira koji su u opticaju po lokalima lanca diskoteka "Zmajevo Gnezdo". 
Posebna priča je činjenica da dok se duhovnici ponašaju kao indijanci u blindiranim poštanskim kočijama, stado im sve više liči na etiopljane. Ne toliko bojom koliko zbog onih grančica i lišća umesto garderobe.

varijanta #3 - Mizar, Skopje


Pokušajte da pesmu "Doždot" grupe Mizar slušate ili vrtite u glavi dok ne padnete u nesvest ili dok ne počne da pada kiša. Onako biblijski, baš po meri. 
Lepo kažu u refrenu:

Čekaj go doždot, 
koga Sonceto umira.

Čekaj, možda dođe i bez pop-muzike.

***
Ako u nedelju nanoć padne kiša u Valjevu, vladika će biti u pravu. 
Ukoliko padne, ali ne u Valjevu već negde drugde, opet će pop biti u pravu jer se on u stvari molio za vaskoliku Serbiu. 
Ukoliko kiše ne bude nigde... zna se, on će i tada biti u pravu jer se narod nije hteo sveukupno osaboriti pod senkom krune od trnja i jer zlo uvek na prvi pogled izgleda primamljivije te je često upakovano u šaren omot tako primamljiv odraslim osobama sa poremećajem stanja i razvoja (MKB-10, šifra F24 indukovano sumanuto stanje, šifra 84.1 atipični autizam i šifra F84.4 hiperkinetički poremećaj sa duševnom zaostalošću i stereotipnim pokretima).

Ukoliko kiša zaista ubrzo ne orosi ovu usijanu i ludu zemlju, predlažem poslednji preostali pokušaj, staru dobru dečiju zezalicu koja uvek upali:

Pada kiša, ubi miša.
Miš u rupu, dlaka u supu.

E sad, čija dlaka i da li su u supi knedle, školjke ili brojke&slova, to vam ne bih znao kasti. Pitajte otca Milutina, tužioca Ortoinkvizicionog suda u Valjevu i menadžera svih okupljanja na teritoriji valjevske eparhije. To možete učiniti u ličnom kontaktu koliko već prekosutra, u banket-sali restorana "Vaistina, Hristo Stoičkov" koji se nalazi odmah iza diskoteke "Zmajevo Gnezdo". Adresa poznata jedino stalnim posetiocima, pardon - konzumentima.

Napomena #2:
U restoran i dansing salu nećete moći ući neprikladno odeveni. Za žene je obavezan modni detalj marama oko glave, očiju i usta. Za muškarce, uniforma ili odelo, a umesto kravate pozlaćena kruciforma. Pored oblačenja, zabrana nepisano važi i za nepristojno razmišljanje i zapitkivanje.

- Nećeš ti meni više da razmišljaš...
- Ali šefe, ti znaš da ja ne umem da razmišljam!

- Odlično. Nastavi tako.

Eto, da ne bude posle kako niste zapojali jer ne znate stihove.

1 comment:

Radmilo Kračunović said...

Priopćenje za vjeropučanstvo eparhije Karanovačke:

Usled podmukle akcije Ateista Srtbije, kiša najavljena za Nedelju uveče odložena je za sedam dana - tačnije za 1. septembar.
Ta luciferijanska banda je uspela da osujeti moleban kišni uz pomoć svojih satanističkih mentora, tako da će u Ponedeljak Gospoinski post umesto na vodi morati da bude održan na alkoholu.

Vaš Milutin.

U Valjevu, dana 12. avgusta 2012. L.G. po J.K.

http://www.accuweather.com/en/rs/valjevo/298665/august-weather/298665



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...