Situacija je sledeća:
Dana 16. decembra o.g. JKP "Badnjevo" upućuje na adresu Šumske uprave Negotin dokument pod naslovom "Zahtev za obezbeđenje jelki za dekoraciju grada".
U tekstu, zavedenim pod delovodnim brojem 2745-06/2008, piše:
JKP "Badnjevo" Negotin naloženo je od strane Dragoljuba Đorđevića, predsednika SO Negotin i ujedno predsednika Odbora za organizovanje dočeka nastupajućih praznika Nove godine, Božića i srpske Nove godine, da obezbedi tri jelke u cilju dekoracije grada. Jedna jelka biće postavljena pored bine na trgu (1), jedna ispred "Doma kulture" (2), a treća najveća na trgu ispred zgrade opštine (3).
(napomena: brojke u zagradama ne postoje u originalnom tekstu, dodao sam ih da bi lakše pratili ono što predstoji)
Pa, u čemu je problem?
Iskreno rečeno ne znam odakle da počnem.
Neka bude ovako:
Godinama unazad organizacija Mladih istraživača Srbije vodi upornu kampanju da se zaustavi besomučna seča jelki i badnjaka krajem svake godine. Ljudi lepo kažu, narode uzmite jelke sa busenom pa ih posle praznika negde posadite. Ne secite vrhove velikih jelki jer ste upropastili celo drvo koje se suši. Isto kao da je isečeno celo stablo. Pokrenuli su kampanju "Mrtvo drvo" i svake godine lepe plakate po gradovima širom Srbije.
Mediji to uglavnom proprate kroz dnevne ili agencijske vesti (Glas, Večernje Novosti i slično), digne se prašina na raznim internet forumima i blogovima (npr. Eko Forum ili Zdrav život), Mladi istraživači izlepe plakate, flajere i bilborde i ... Srbija seče li seče sopstvena pluća.
Šta reći o državi koja istovremeno svaki čas donosi zakone i izmene i dopune istih na temu duvana i ostalih svenarodnih popularnih otrova, a sa druge strane primenjuje stari Zakon o šumama iz 1991. godine! Trudio sam se i nikako mi nije uspelo da pronađem niti jedan zvaničan Državni tekst, makar neku Uredbu, na temu šuma i njihove zaštite. Da, predlagali su 1. septembra 2008. Zakon o zdravlju bilja, 27. novembra 2008. Zakon o sredstvima za zaštitu bilja pa čak i usvajali 21. decembra 2004. Zakon o reproduktivnom materijalu šumskog drveća, 5. novembra 2007. Zakon o potvrđivanju Konvencije o očuvanju evropske divlje flore i faune i prirodnih staništa, pa čak istog dana i Zakon o potvrđivanju Okvirne konvencije o zaštiti i održivom razvoju Karpata! Hej, narode, malo li je!
A o srpskim šumama i njihovoj zakonskoj zaštiti - niti reči.
Javno preduzeće "Srbijašume" je još 2006. godine Republičkom parlamentu i Vladi uputilo predlog Zakona o šumama na razmatranje i usvajanje, ali poslanici nisu smogli snage da udahnu duboko - jer je u Skupštinskoj sali zagušljivo. Puše ispred, puše unutra - sve se puši. A šume nam odoše u vetar.
To isto Javno preduzeće ima i svoje interne Pravilnike, i za nas su posebno interesantni oni koji se tiču teritorije Opštine Negotin - vezano za Bukovo i Klokočevac. Sve lepo piše za one koji hoće, a naročito za one koji treba da čitaju.
Kamo sreće da na ovom mestu završavam tekst. Na žalost, nismo mi te sreće.
Na red dolazi, ne pagansko, već divljačko ispoljavanje forsiranog primitivizma i kolektivizma, zarad zabave masa i ispoljavanja "dobrote" lokalnih Nerona.
Kada sam već kod sprege paganizma i boljševizma, poznatije i kao Negotinski i Timočki Lokalpatriotizam, evo jednog zgodnog foruma na temu originalnih staroslovenskih prehrišćanskih običaja koji su i dan-danas u upotrebi integrisani kroz tzv. Srbsko Saborno Svetosavsko Pravoslavlje.
Seča šume u praznične svrhe predstavlja simbolično ritual podnošenja žrtve bogovima. Seča tuđe šume, pored najobičnije krađe, poseban je vid podnošenja žrtve u krvi neprijatelja, i zamena je za ritualno klanje. Na žalost teška reč, ali istorijski dokazana. Opšte je poznato da su stari Sloveni (naročito oni u Srednjoj Evropi) imali i običaj podnošenja ljudskih žrtava - u vreme širenja Vizantijskog hrišćanstva najčešće su Perunu ili Volosu prinosili same "širitelje" vere (Srbi su veru prihvatili prvi pa i odustali od tih običaja u direktnoj formi, što i dalje ne znači da su iskreni u svojoj vjeri) .
Na sednici pomenutog Odbora za dočeke i ispraćaje, pala je jedna od najgrđih nebuloza koja najbolje oslikava kakvi su lokalni "mozgovi" ali, na nesreću, i šta oni stvarno misle o Negotincima. Nadam se da je svima jasno - nije pominjani Gune pravi nalogodavac a još je manje autor nebuloze koja sledi. Zna se sasvim dobro ko je smislio taj idiotizam. Pitajte se "ko" koliko hoćete, ali ne treba mnogo znanja o tome na čije predloge, ideje i povijesne misli kompletna Svita klima glavama i oduševljava se "otličnim idejama" uz histerično cerekanje ...
Da se razumemo: ovo što sledi prvo sam čuo na poslu iz usta jednog od direktora, a zatim mi je potvrdio i jedan član tog Odbora (njega je firma poslala), rekavši da je sve doslovce tačno i da mu je pao mrak na oči kada je to izgovoreno, a naročito kada je počeo cerekajući klimoglav.
Pa dobro čoveče, kaži već jednom o čemu se radi!
Prvo dobro pogledajte ovu sliku, tiče se onog broja (3):
Narode, hoće veliku jelku, najveću. Ali da je postave, da bude stabilna - u BUNAR iz 19. veka!!! Pa ako se to baš i ne sme, onda neku 4-5 metra manju, pa da je nekako vežu i stabilizuju - za binu ...
Aman Janjo, Micko, Siki, arheolozi, istoričari, kustosi, šumari i ostali - ostavite se žutih izbora, evo vam teme da rabite, ne u političke svrhe, nego u odbranu zdravog razuma! Ne ponašajte se kao mala deca, kao što ste radili po pitanju izmeštanja spomenika Hajduk Veljku, ovo je vaša struka, nema tu nikakve estetike, dizajniranja ili prostornog planiranja. Manite se ćoravog posla - pretpostavljam da će Ona i Njeni odustati od ove "opcije koju su samo razmatrali", ali čime je to narod u Negotinu zaslužio vlast koja mu ovako pljuje u lice, pardon - razmatra opcije?!
Čime to?!
Ničim, pa čak ni zaokruživanjem rednog broja pored njihovih imena.
Evo im ovaj psiho-test, neka ga rešavaju do mile volje, i slobodno neka prepisuju jedni od drugih. Mozak ionako ima samo jedna od njih, ostali su puki terminali besvesnosti.
Jednokratni trabanti u sopstvenoj bedi.
Dana 16. decembra o.g. JKP "Badnjevo" upućuje na adresu Šumske uprave Negotin dokument pod naslovom "Zahtev za obezbeđenje jelki za dekoraciju grada".
U tekstu, zavedenim pod delovodnim brojem 2745-06/2008, piše:
JKP "Badnjevo" Negotin naloženo je od strane Dragoljuba Đorđevića, predsednika SO Negotin i ujedno predsednika Odbora za organizovanje dočeka nastupajućih praznika Nove godine, Božića i srpske Nove godine, da obezbedi tri jelke u cilju dekoracije grada. Jedna jelka biće postavljena pored bine na trgu (1), jedna ispred "Doma kulture" (2), a treća najveća na trgu ispred zgrade opštine (3).
u potpisu: v.d.devojče
(napomena: brojke u zagradama ne postoje u originalnom tekstu, dodao sam ih da bi lakše pratili ono što predstoji)
Pa, u čemu je problem?
Iskreno rečeno ne znam odakle da počnem.
Neka bude ovako:
Godinama unazad organizacija Mladih istraživača Srbije vodi upornu kampanju da se zaustavi besomučna seča jelki i badnjaka krajem svake godine. Ljudi lepo kažu, narode uzmite jelke sa busenom pa ih posle praznika negde posadite. Ne secite vrhove velikih jelki jer ste upropastili celo drvo koje se suši. Isto kao da je isečeno celo stablo. Pokrenuli su kampanju "Mrtvo drvo" i svake godine lepe plakate po gradovima širom Srbije.
Mediji to uglavnom proprate kroz dnevne ili agencijske vesti (Glas, Večernje Novosti i slično), digne se prašina na raznim internet forumima i blogovima (npr. Eko Forum ili Zdrav život), Mladi istraživači izlepe plakate, flajere i bilborde i ... Srbija seče li seče sopstvena pluća.
Šta reći o državi koja istovremeno svaki čas donosi zakone i izmene i dopune istih na temu duvana i ostalih svenarodnih popularnih otrova, a sa druge strane primenjuje stari Zakon o šumama iz 1991. godine! Trudio sam se i nikako mi nije uspelo da pronađem niti jedan zvaničan Državni tekst, makar neku Uredbu, na temu šuma i njihove zaštite. Da, predlagali su 1. septembra 2008. Zakon o zdravlju bilja, 27. novembra 2008. Zakon o sredstvima za zaštitu bilja pa čak i usvajali 21. decembra 2004. Zakon o reproduktivnom materijalu šumskog drveća, 5. novembra 2007. Zakon o potvrđivanju Konvencije o očuvanju evropske divlje flore i faune i prirodnih staništa, pa čak istog dana i Zakon o potvrđivanju Okvirne konvencije o zaštiti i održivom razvoju Karpata! Hej, narode, malo li je!
A o srpskim šumama i njihovoj zakonskoj zaštiti - niti reči.
Javno preduzeće "Srbijašume" je još 2006. godine Republičkom parlamentu i Vladi uputilo predlog Zakona o šumama na razmatranje i usvajanje, ali poslanici nisu smogli snage da udahnu duboko - jer je u Skupštinskoj sali zagušljivo. Puše ispred, puše unutra - sve se puši. A šume nam odoše u vetar.
To isto Javno preduzeće ima i svoje interne Pravilnike, i za nas su posebno interesantni oni koji se tiču teritorije Opštine Negotin - vezano za Bukovo i Klokočevac. Sve lepo piše za one koji hoće, a naročito za one koji treba da čitaju.
Kamo sreće da na ovom mestu završavam tekst. Na žalost, nismo mi te sreće.
Na red dolazi, ne pagansko, već divljačko ispoljavanje forsiranog primitivizma i kolektivizma, zarad zabave masa i ispoljavanja "dobrote" lokalnih Nerona.
Kada sam već kod sprege paganizma i boljševizma, poznatije i kao Negotinski i Timočki Lokalpatriotizam, evo jednog zgodnog foruma na temu originalnih staroslovenskih prehrišćanskih običaja koji su i dan-danas u upotrebi integrisani kroz tzv. Srbsko Saborno Svetosavsko Pravoslavlje.
Seča šume u praznične svrhe predstavlja simbolično ritual podnošenja žrtve bogovima. Seča tuđe šume, pored najobičnije krađe, poseban je vid podnošenja žrtve u krvi neprijatelja, i zamena je za ritualno klanje. Na žalost teška reč, ali istorijski dokazana. Opšte je poznato da su stari Sloveni (naročito oni u Srednjoj Evropi) imali i običaj podnošenja ljudskih žrtava - u vreme širenja Vizantijskog hrišćanstva najčešće su Perunu ili Volosu prinosili same "širitelje" vere (Srbi su veru prihvatili prvi pa i odustali od tih običaja u direktnoj formi, što i dalje ne znači da su iskreni u svojoj vjeri) .
Na sednici pomenutog Odbora za dočeke i ispraćaje, pala je jedna od najgrđih nebuloza koja najbolje oslikava kakvi su lokalni "mozgovi" ali, na nesreću, i šta oni stvarno misle o Negotincima. Nadam se da je svima jasno - nije pominjani Gune pravi nalogodavac a još je manje autor nebuloze koja sledi. Zna se sasvim dobro ko je smislio taj idiotizam. Pitajte se "ko" koliko hoćete, ali ne treba mnogo znanja o tome na čije predloge, ideje i povijesne misli kompletna Svita klima glavama i oduševljava se "otličnim idejama" uz histerično cerekanje ...
Da se razumemo: ovo što sledi prvo sam čuo na poslu iz usta jednog od direktora, a zatim mi je potvrdio i jedan član tog Odbora (njega je firma poslala), rekavši da je sve doslovce tačno i da mu je pao mrak na oči kada je to izgovoreno, a naročito kada je počeo cerekajući klimoglav.
Pa dobro čoveče, kaži već jednom o čemu se radi!
Prvo dobro pogledajte ovu sliku, tiče se onog broja (3):
Narode, hoće veliku jelku, najveću. Ali da je postave, da bude stabilna - u BUNAR iz 19. veka!!! Pa ako se to baš i ne sme, onda neku 4-5 metra manju, pa da je nekako vežu i stabilizuju - za binu ...
Aman Janjo, Micko, Siki, arheolozi, istoričari, kustosi, šumari i ostali - ostavite se žutih izbora, evo vam teme da rabite, ne u političke svrhe, nego u odbranu zdravog razuma! Ne ponašajte se kao mala deca, kao što ste radili po pitanju izmeštanja spomenika Hajduk Veljku, ovo je vaša struka, nema tu nikakve estetike, dizajniranja ili prostornog planiranja. Manite se ćoravog posla - pretpostavljam da će Ona i Njeni odustati od ove "opcije koju su samo razmatrali", ali čime je to narod u Negotinu zaslužio vlast koja mu ovako pljuje u lice, pardon - razmatra opcije?!
Čime to?!
Ničim, pa čak ni zaokruživanjem rednog broja pored njihovih imena.
Ko je to u ovom gradu ko može da im stane na put i prekine ovo bombardovanje Negotinaca idiotizmom i primitivizmom?
KO?!
Drvobradi, Pastir drveća iz šume Fangorn, ili neko stvaran i normalan?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ne mogu više da trošim vreme na budale, kasno je.Drvobradi, Pastir drveća iz šume Fangorn, ili neko stvaran i normalan?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Evo im ovaj psiho-test, neka ga rešavaju do mile volje, i slobodno neka prepisuju jedni od drugih. Mozak ionako ima samo jedna od njih, ostali su puki terminali besvesnosti.
Jednokratni trabanti u sopstvenoj bedi.
5 comments:
E pa ovo je zaista biser. Da li je moguće da im je zaista palo na pamet da bunar koriste za jelku. Možda ovi iz Opštine nisu saznali da su u drugim gradovima počeli da postavljaju veštačke jelke napravljene od žica i lampiona baš zbog toga da se ne seku prirodne. Ono doduše mogu nakon seče jelke odmah da se zasade nove mladice kako bi se nadoknadila šteta ali je opet to bezveze. Kad si prozvao Micka baš me interesuje šta on radi, koja mu je struka. Za Janju znam ali čisto sumnjam da ga je stavljanje jelke u bunar nešto pogodilo. Možda čak nije ni ukapirao da treba da se pobuni protiv toga.
Super ti je tekst.
Janja je arheolog, radi u Muzeju. Bunar.
Micko je šumarski inženjer, radi u Šumskoj upravi. Jelka.
Siki je polj.inženjer, radi u Komunalu. Opet jelka.
Svi su članovi DS.
Gube vreme i energiju na izgubljenu bitku unutar stranke, a Radmila ih spolja satire do kraja.
Evo im šanse za nešto u čemu je ona tanka.
E sad, koliko su oni "debeli" u svojim strukama znam, ali što to ne koriste na pravi način - pojma nemam.
Nego, slušaju Doktora Ljubišu ...
Nisam već dugo u Negotinu i baš mi je interesantno da čujem za neke ljude koje znam iz mladosti šta rade. Po tvojim komentarima kapiram da u gradu vlast ne funcioniše kako treba i malo mi je žao što oni koje znam ne urade pravu stvar za grad.
Ponekad pogledam Negotin uživo i nikako da vidim ljude. Sve prazno.Samo se beli a znam da nije pao sneg. Gde se krijete.
Tek sada uspeh da procitam.
Svasta.
Kako rece mislis da ce se odustati od postavljanja jelke u bunar.Strasno.
To vise nije ni bitno koliko je bitno da neko zaista ima takve sumanute ideje. ALO BRUKA.Da li neko cuje sebe i sopstvene nebuloze.
Ja mislim da je OVO popucalo po svim mozdanim celijama, pitam se samo koji je unistivac koristila, da uzmemo i mi pa da se odmorimo na par dana.
Posecite sve. Unistite sve sto je zivo.
Za bolje i niste.
Tu si gde si...kaze nasa stara
Post a Comment