Sunday, 4 August 2019

K


U Srbistanu, svako od politikanata ima svoje koridore, auto-puteve, rušilačku novogradnju i ostale budalaštine za zamajavanje naroda, koje obilato koristi tokom mandata i još obilatije negira nakon isteka istog.
Jer - Kampanja je proces koji traje.
Baš kao što smo tvrdili za Revoluciju, nekad.


Deder da krenemo od Sadašnjoj Vlasti omražene Prethodne Vlasti.

K-11
Tzv. Koridor 11 je krak autoputa E-763 kroz Srbiju, koji se (trenutno) proteže od Beograda do Preljine kod Čačka. Inače, na zvaničnoj stranici Koridora Srbije, ovaj put titulišu kao "autoput Beograd - Južni Jadran". Mozgovi ovdašnji, inače, kažu "Južni jadran" uvek kada im teško padne da izgovore "Crna Gora" iz nekih svojih, samo njima poznatih i obavezno sumanutih razloga. Sa te iste (zvanične) stranice možemo saznati i neke podatke o deonicama ovog koridora:
Beograd (Surčin) - Obrenovac: Očekivani rok za završetak radova: kraj 2019. godine.
Obrenovac - Ub: Očekivani rok završetka radova: prva polovina 2019. godine.
Ub - Lajkovac: Radovi su završeni 30.11.2014. Iz tehničkih razloga deonica ne može biti puštena u saobraćaj.
Lajkovac - Ljig:
Ljig - Preljina: Ugovoreni radovi "suštinski završeni" u roku, 25.10.2016. Deonica puštena u saobraćaj 07.11.2016.


Tzv. Prethodna Vlast je na ovu temu imala šta da kaže:
Za nedelju ili najviše dve počinje izgradnja autoputa ka Čačku koji će poslati Ibarsku magistralu u istoriju. Taj autoput biće od ogromnog značaja za privredu tog regiona. Taj put će biti završen za dve, dve i po godine i da će grad Arilje približiti svim evropskim koridorima i omogućiti razvoj proizvodnje u tom kraju. Ovaj put je mnogo važan. Obezbedili smo finansije i evo Arilja na autoputu. U prvoj fazi gradnje autoput će voditi do Lučana, a potom će se nastaviti prema Arilju i Ivanjici. To će biti autoput tipa motor vej sa po dve trake, a jednog dana kad budemo imali više novca gradićemo i zaustavne trake. Međutim, i bez zaustavne trake put rešava probleme snabdevanja, industrije i približavanja Arilja svim mogućim centrima. Kada je u pitanju ariljski kraj i njegov razvoj važno i to što je aerodrom u Lađevcima, kod Kraljeva, promenio namenu i postao civilni, što će omogućiti da i aviosaobraćaj funkcioniše i u ovom delu zemlje. Za Arilje i ariljski kraj neće biti zime u godinama koje dolaze i ova kriza će proći.

Nekoliko puta po dve, najviše dve i po godine kasnije, Sadašnja Vlast radi sve drugačije od Prethodne Vlasti. Naravno, po koridorima - i ne samo po njima.
Idemo dalje.

K-10
O tzv. Koridoru 10 se daleko više godinama unazad pisalo i pričalo nego o onom prethodno spomenutom, tako da nećemo ovde gubiti vreme i prostor na opis "graditeljskog čuda, remek-dela" (kako ga Sadašnja Vlast od milošte zove). O Koridorima Srbije - naročito #10 - sve govore ministarka građevine i direktor te državne firme, kako likom tako i delom.
Svojim, naravno.

Rekoše:
Rok za završetak Koridora 10 i ove godine će, po tradiciji, biti probijen. To je pre nekoliko dana priznala Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Kako je istakla, ovaj auto-put neće biti kompletno završen do kraja 2017. godine zbog "izvesnih problema" u izgradnji. "U ovom trenutku ne mogu precizno da kažem kada će tačno biti kompletno završen Koridor 10 jer ima izvesnih problema u izgradnji, kao i na Koridoru 11, ali mislim da Koridor 10 neće biti gotov ove godine" rekla je ona. Razlozi kašnjenja na nekoliko kritičnih deonica su, kako je istakla, objektivne i subjektivne prirode. 
Kada je preuzela resor kritikovala je svoje prethodnike zbog probijanja rokova. Na konstataciju novinara da neko može i njoj da zameri ono zbog čega je kritikovala Milutina Mrkonjića u junu prošle godine za "Politiku" je odgovorila: "E, baš bih volela to da čujem. Ponosna sam na ono što smo uradili u prethodne dve godine. Izgrađene kilometre auto-puta i ne možete da sakrijete." To, naravno, ne abolira njene prethodnike za probijanje rokova.
Milutin Mrkonjić je kao ministar infrastrukture još 2008. godine garantovao da će "svi radovi na Koridoru 10 biće završeni do 2011. godine". Nudio je čak i ostavku na ministarsko mesto ako ne ispuni ono što je obećao. To se, naravno, nije dogodilo. Umesto toga, građanima je u avgustu 2012. godine dao novo obećanje. "Koridor 10 završavamo za dve godine", tvrdio je Mrkonjić tada.
Iste godine je i Velimir Ilić tvrdio da će Koridor 10 biti završen u mandatu ove vlade: "Narod neće praznu priču, već auto-put. Ja ću to uraditi inače se više neću baviti politikom."
Postavljene rokove probijao je i doskorašnji premijer i aktuelni predsednik Aleksandar Vučić. U aprilu 2015. tadašnji premijer je rekao da će krajem 2016. biti završen ovaj auto-put. Sa sledećom godinom stiglo je i novo obećanje. U oktobru 2016. izjavio je da će Koridor 10 kompletno biti završen do kraja 2017. godine.

Čisto nezaborava radi, treba se podsetiti da su penzos Milutin Mrkonjić ("napravićemo novi most, a ako treba - i reku") i zabludeli Velimir Ilić ("napraviću autoput od Beograda do moje kuće"), iako su im partije danas koalicioni privezak SNS, za Sadašnju Vlast niko drugi do - Prethodna Vlast. Ne samo obeućeni Tadić, već i oni. Da se ne zaboravi, ko je sa kime tikve sadio i santimetar asfalta na putarski lebac mazao.


I još:
Od juče se na internetu i na mrežama ova fotografija koja se šeruje neverovatnom brzinom. Kaže se na njoj da je ovo navodno rupa na autoput Ljig-Preljina, pa da to nije crkva da traje 600 godina, ko je gradio nije ni čudo, nemojte da glasate za Aleksandra Vučića i slično. Trebalo nam tri minuta da utvrdimo da je ta fotografija kompletna laž. Em je laž, em je od pre sedam godina, em je Mađarska. Nema veze sa Srbijom.

O razlozima naprslina na asfaltu koje su već sanirane, ali koje ne bi smele da se dešavaju, čekam stručni izveštaj. Treba da znate da je kroz Grdelicu za manje od mesec i po dana novim auto-putem prošlo oko 950.000 vozila, a do 1. septembra očekujemo 1,9 miliona vozila. I sve te kritike ne mogu da sakriju činjenicu da smo do sada izgradili oko 300 kilometara novih auto-puteva, da smo završili Koridor 10 i spojili sever i jug zemlje, da smo obnovili više od 500 km pruga, da polovinom avgusta otvaramo auto-put koji spaja Obrenovac i Čačak, da na jesen puštamo kompletan auto-put ka Bugarskoj, da krećemo u gradnju tri nova auto-puta.


Izgradnja Koridora 10 i 11 u Srbiji  kasni zbog  rđave pripreme radova i projektne dokumentacije, eksproprijacije koja nije obavljena na vreme, nerealnih obećanja datih iz političkih razloga ali i zbog nepostojanja domaće građevinske operative koja bi taj zadatak obavila na najadekvatniji način, smatraju eksperti koje je kontaktirao Demostat. Stalno odlaganje završetka radova na dva kapitalna saobraćajna projekta postalo je nešto što je  potpuno uobičajeno i što javnost više uopšte ne iznenađuje.

Problem, ne samo sa Koridorom 11, već uopšte sa izgradnjom saobraćajne infrastrukture u Srbiji je taj da ne postoje adekvatni planovi kako i šta graditi da bi se ostvarili svi potencijali sa kojima raspolaže teritorija na kojoj se nalazimo. Srpska strana je nedavno potpisala memorandum sa kineskim partnerima o realizaciji deonice od Požege do Boljara. Kada bi radovi na izgradnji tog auto-puta do granice sa Crnom Gorom mogli da počnu i na koji način će se graditi kroz kredit ili koncesiju, u ovom trenutku nije poznato. Izgradnja Koridora 11, kao što je to bio slučaj i sa Koridorom 10, uveliko kasni. Stručna javnost smatra da su osnovni razlozi za to rđave pripreme radova i projektne dokumentacije, eksproprijacija koja nije obavljena na vreme, nerealna obećanja data iz političkih razloga ali i nepostojanje domaće građevinske operative koja bi taj zadatak obavila na najadekvatniji način.
- Gojko Vlaović (Demostat, 01.05.2019)

***
U Međunarodnoj klasifikaciji bolesti (MKB-10) stoji:
K10 - bolesti vilica: razvojni poremećaji, upale, iščašenja, tumori i drugo
K11 - bolesti pljuvačnih žlezda: atrofija, hipertrofija, upale, ciste, kamenac i drugi poremećaji

Ujedanje & pljuvanje.
Koridori & dijagnoze.
Isto bre, bata Šurdo.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...