Ukoliko se još uvek pitate kako smo stigli tu gde smo, palanački glib u koji smo pretvorili svoje živote i ovo društvo, odgovor je prost i već decenijama maše nam pred nosevima krpom, crvenom od krvi i nepostojanja srama i kajanja za počinjeno:
- Palančanin je verniji palanci nego samom sebi, bar po osnovnom svom opredeljenju. On nije pojedinac na personalnom putu; on je sumum jednoga iskustva, jedan stav i jedan stil. Ono što on čuva, kad čuva palanku, to je taj stav i stil. U svetu palanke, važnije je dobro se držati ustaljenog običaja nego biti ličnost.
- Nema sveta izvan duha palanke. Samo on, koji ispoveda religiju zatvorenosti, religiju u kojoj je vrhovni bog ovaj bog jedinstva.
- Nacionalizam je postao apsolutno zlo ovih prostora.
- Živeti pod nasiljem totalitarističkog nacionalizma znači, iz dana u dan, sve više pristajati na to nasilje, ali i prihvatiti ga kao svoje - prihvatiti neprihvatljhivo: prihvatiti čudovišno kao prirodno. Živimo u svetu (ako je to život) u kome čudovišno postaje prirodno, a prirodno čudovišno. Zbog toga nam čovečnost, kad se sretnemo s njom, izgleda kao nestvarna; ali zbog toga čudovište, tako sveprisutno, jedva da primećujemo.
- Svaka apsolutizacija svakog mita (pa i kosovskog mita) vodi netrpeljivom nacionalizmu pa i krajnjoj njegovoj konsekvenciji, nacizmu.
- Srpski nacizam nije import iz nemačkog nacional-socijalizma, kome je služio i podražavao, već je krajnji izraz duha palanke.
- Radomir Konstantinović, "Filosofija palanke"
Živ je Gebels, umro nije
- barem se takvim čini stanje među Balkanskim podivljalim plemenima
Spoj nacional-socijalizma i boljševizma ovaploćen je terminalno u čudovištu poznatom kao Miloševićevska Srbija, u jednom trenu naizgled (ali samo temporalno) obamrlom, mitomanskom konstruktu kome je 12. marta 2003. data ogromna infuzija u krvi, i koji danas ponovo divlja pod punom opremom za jahanje. Tom čudovištu, danas, nedostaje onaj po kome je bilo nazvano, što baš i ne predstavlja neku smetnju ili bitan faktor - sudeći po svemu što (opet) "rade" njegovi naslednici i najbolji učenici.
Ponovo bivaju gaženi pojedinci i "unutrašnji neprijatelji", usled užasne frustracije nastale bespogovornom poniznošću pred "spoljašnjim prijateljima". Pljačkaške šeme i šemice prodaju se kao kosmopolitizam, evrointegracije, otvorenost, saradnja, projekti, tolerancija iako suštinski predstavljaju samo sitnošićardžijsko džeparenje ljudi među kojima i od kojih živiš.
Domaća žuta štampa je kompletno preuzela tehnologiju informisanja nekada praktikovanu u svom prapretku poznatom pod imenom "Das Schwarze Korps (Zeitung der Schutzstaffeln der NSDAP)". Srbija danas živi u njihovoj fantazmagoričnoj Zemlji čuda iza Crnog ogledala, proteže se između njihovih naslovnih strana, od jednog do drugog bombastičnog naslova, među plastičnim sisama (po)novootkrivenog turbokulturbundta, po ruševinama silovanih institucija, u praznim pogledima njenih štićenika.
"Laž ponovljena
stotinu puta postaje istina" reče herr Josef G. i to je jedini zakon
koga se današnja ekipa lažova i secikesa drži kao pijan plota.
Yellow is the new black
Stara i dobro nam poznata crveno-crna koalicija iz devedesetih, danas ponovo drma Srbijom upakovana u pinkičasto-informerski ukrasni papir. Nažalost, oni se čak i ne trude da prikriju kada im povremeno - sve češće - iz njega progvire crni pipci obavijeni oko zarđalih kašika. Žuta štampa je preuzela medijski prostor u tolikoj meri da je postalo više bespredmetno nazivati rahmetli Demokratsku stranku "žutima". Oni to više nisu, ostali su samo uvoštena, bleda slika - više onoga šta su predstavljali, šta je trebalo da budu, nego onoga šta su nekada bili. No, i to je samo deo sveopšte taktike sluđivanja i depersonalizacije građana Srbije, u kome je DS poslednjih dvanaest godina zdušno saučestvovala, a danas žestoko iskijava.
Previše je ružna asocijacija, analogija između prebijanja i razbijanja Jevreja u Kristalnoj noći pre 77 godina, i kandidata i aktivista današnje opozicije tokom Predizborne Noći koja nesmanjenom žestinom traje već pune tri godine. Etiketa žutila, krvavih glava, straha i dušegupki... Jevreji su Hitleru predstavljali opoziciju onomad, taman koliko i ovi naši sluđenici danas naprednjacima.
Dakle, nije u njima problem.
Dakle, nije u njima problem.
Utisak je da smo negde uz put, volšebno, zaboravili i prevideli daleku grmljavinu, znake koji ukazuju na zlo koje se uvek prikrada kada ga ne vidimo iako u njega gledamo. Preskočili smo Meyerovu knjigu, prespavali Niemöllerove stihove i Landmesserovo/Wegertovo odbijanje nacigimnastike. Nije nas zanimala neurobiologija strukturalnog nasilja koja leži u srži fašizma. Dopustili smo da nam se celo društvo pretvori u jedan veliki burdelj. To što još uvek ne vidite na sve strane hakenkrojc-barjake, ne znači da već iza ugla, u sokaku, ne čuči neki mali Hitler i čeka baš na vas.
Da vam nešto objasni...
Da vam nešto objasni...
***
Na današnji dan, pre 70 godina, pobeđen je fašizam. Mada, kada se stvari objektivno sagledaju, pre se može reći da se tada samo predao, nego da je pobeđen.
U svetu, nije baš sasvim jasno na kojim su danas pozicijama nekadašnji pobednici i poraženi. U Srbiji, već 25 godina odjednom više nije jasno ko je poražen, a ko je pobedio. Ukoliko ono "svetsko" nazovemo mutnim, onda ovo naše svakako moramo nazvati naopakim - i nikako drugačije. U tom kontekstu možemo posmatrati četničkog vojvodu na Crvenom trgu - i nikako drugačije, jer ni on sam nije drugačiji.
Poslednjih dana se vulgarno i agresivno producira fraza "Dan pobede nad nacizmom", implicirajući pobedu nad Hitlerovom Nemačkom, ali ne i nad fašizmom kao širim pojmom i problemom starijim od NSDAP i KPSSR(b) zajedno, koji je danas itekak živ u upakovan u šarene laži. Naravno, a kako bi drugačije, kada su nacionalsocijalizam i boljševizam dve strane istog zla, dve naoko različite njegove manifestacije, a zapravo samo dve šizme fašizma - crvenu i crnu, jednu na levoj, drugu na desnoj obali Odre. Njihove razne eksteritorijalne supozitorijalne metastaze širom sveta to samo dokazuju. Gledano striktno takmičarski unutar te ekipe, na današnji dan zaista jeste poražen - samo nacizam.
Deveti maj se polako, ali sve izvesnije, pretvara iz Dana pobede u Dan pobednika - onih koji pišu istoriju. Dan Evrope, osim Novosađana, retko ko još u ovoj zemlji evrointegratora na vlasti spominje. Mada, da se pitaju (S)NS gradske vlasti ne bi oni nama...
Deveti maj se polako, ali sve izvesnije, pretvara iz Dana pobede u Dan pobednika - onih koji pišu istoriju. Dan Evrope, osim Novosađana, retko ko još u ovoj zemlji evrointegratora na vlasti spominje. Mada, da se pitaju (S)NS gradske vlasti ne bi oni nama...
Staljinova mumija se celo jutro nešto smeškala.
Tako se priča.
Tako se priča.
No comments:
Post a Comment