Tuesday, 6 December 2016

Govor mržnje nije neizlečiv


Mediji koji šire jeftine teorije zavere, rasizam i mržnju u poslednje vreme su se širom planete toliko namnožili, da to polako ali sigurno postaje problem koji može ugroziti demokratiju na globalnom nivou. Na sreću, za tu pošast još uvek postoji protivotrov.

Šta bi ste više voleli: da vam dete oboli od raka ili od feminizma? (Brajtbart "vesti")

Takvi internet sajtovi šire šokantne laži na račun LGBT osoba, žena, Jevreja i etničkih manjina, pri tom plasirajući naslove poput "Tajni islamski horor u Nemačkoj", "Od borbe za gej prava se postaje gluplji, vreme je da to vratimo nazad u ormar i zaključamo", "Nauka je dokazala da javno ponižavanje debelih ljudi zbog njihovog izgleda ima efekta", "Zbog kontrole rađanja žene postaju lude i manje privlačne" ili "Rešenje za onlajn uznemiravanje je prosto: Žene neka se odloguju, i gotova stvar". Međutim, tu se sve vrti oko para - zato što njihovi finansijeri debelo zarađuju preko Google ads reklama okačenih na te sajtove. Kada bi Google prestao da sarađuje sa njima na takav način, govor mržnje bi preko noći bio eliminisan iz biznisa.
Google već ima svoju politiku zabrane profitiranja na govoru mržnje i diskriminaciji. Hajde da ih višemilionskom podrškom peticiji koju je pokrenuo Avaaz nateramo da oni sami to ispoštuju i prekinu taj katastrofalan način prikupljanja profita.
Ovde se uopšte ne radi o cenzuri. Mnoga preduzeća imaju svoja interna pravila kojima se sankcioniše podrška govoru mržnje. Upravo zbog toga što podsticanje mržnje predstavlja veliku pretnju demokratiji, brojne vlade širom sveta su usvojile zakone protiv toga. Međutim, na podivljalom globalnom tržištu na internetu, poštovanje Google pravila bi imalo većeg efekta nego zakoni koje su donele vlade.
Breitbart.com je najveći među sajtovima markiranim da šire govor mržnje, plasirajući svojevrstan medijski boršč u koji su potrpali bele nacionaliste, populističke konzervativce i teoretičare ludačkih zavera. To "čudo" finansira iz senke milijarder Robert Merser, poznat po svojim rasističkim stavovima; to je onaj isti Merser sa spiska finansijera nedavne Trampove predsedničke kampanje. Merser je Trampa upoznao sa Stivom Benonom, izvršnim direktorom u Brajtbartu (koji je posebno poznat po svom antisemitizmu), nakon čega Benon postaje izvršni direktor Trampove kampanje i budući glavni savetnik novoizabranog predsednika.
Sajtovi poput Brajtbarta su oduvek postojali; međutim, ljudi koji ih vode sada su iznašli neke sasvim nove i veoma isplative načine viralnog plasiranja svojih lažnih "vesti" u kojima blate sve kategorije manjina. Tu se radi o veoma poganom biznisu koji preti da ugrozi same temelje demokratije u svakom društvu. Međutim, ukoliko Google ispoštuje sopstvena pravila i blokira ovakve sadržaje, a za njim to učine i drugi oglašivači, to može označiti kraj ovakvog (nesankcionisanog) načina širenja govora mržnje.
Organizacija Avaaz je trenutno najveći svetski pokretač kampanja u teškoj borbi sa govorom mržnje, pokrećući bezbroj peticija širom sveta protiv širenja mizoginije, rasizma, homofobije, islamofobije i ksenofobije. Ovoga puta, mržnja nam se vratila u nameri da na tome još i profitira.
Taj biznis može biti onemogućen potpisima podrške peticiji Google kompaniji, uz tekst:
"Google treba da sledi primer drugih progresivnih brendova poput Kellog's, Vanguard i Appnexus - baš kao i sopstvene reklamne (AdSense) smernice - i odmah prestane sa prodajom oglasnog prostora na sajtovima koji šire govor mržnje, kao što je to slučaj sa sajtom Breitbart News."

Govor mržnje nije neizlečiv, i nije uvek potrebna motka za to. Kao i svakom drugom fašisti i patridiotu, i onima koji ga šire dovoljno je zavrnuti zaradu na mržnji. Tu su najtanji.


Probajte da zamislite na šta bi ličio domaći medijski prostor kada bi Google primenio svoja pravila ponašanja na domaće toaletoide, koji takođe koriste pomenute oglasne servise kako bi promovisali to što svakodnevno promovišu.
Mržnju, čistu i neskrivenu.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...